צנחנים מול 8200 מי שולט?

ראיון עם אביעד שניידרמן מנכ"ל AURA

ראיון עם אביעד שניידרמן מנכ"ל AURA, בחור מעורר השראה, שתוך שלוש שנים הרים סטארט-אפ מצליח יחד עם אחיו ופיצח את הנוסחה הסודית של ה  DNA -הארגוני.

מה דעתכם? מי שולט בתרבות הסטארט-אפים הישראלית? האם זו יחידת 8200 או חטיבת הצנחנים? אנחנו נוטים להניח שסטארט-אפ טכנולוגי, זקוק ליכולות של בוגרי יחידות טכנולוגיות מובחרות בצבא הישראלי, האומנם

האם ישנן תכונות אחרות הדרושות לתפקוד המתאים בעבודה בסטארט-אפים? האם הידיעה, שהאדם שלקחת יודע להתמודד במצבי לחץ, לא מפחד לכבוש יעדים משוגעים, מגיע עם חוסן מנטלי, מתפקד מצוין בצוות, הראשון להתנדב כשצריך להיכנס יחד מתחת לאלונקה, האם התכונות האלו יכולות לתרום לסטרטאפ יותר מאשר עילוי בכתיבת קוד?

השבוע ראיינתי את אביעד שניידרמן מנכ"ל הסטארט-אפ המצליח AURA, ולאורך הריאיון לא יכולתי שלא להרגיש גאוות יחידה עמוקה מאוד, גאוות חירניק, גאווה של יחידת הצנחנים. וזהו סיפורו של אביעד שהקים יחד עם אחיו אלדר את חברת  AURA . המערכת של החברה היא פלטפורמה לניהול בקרה של איכות אוויר והם פונים בעיקר לשוק האמריקאי.

אביעד היה לוחם במשך 13 שנים, כולל סמג"ד בחטיבת הצנחנים. לוחם צעיר, פטריוט, שכבש כל יעד אפשרי בצבא, במהירות רבה, אפילו יצא לשליחות בצבא ארה"ב. דרכו הצבאית הייתה מגוונת ומלמדת, הוא רכש שני תארים ואין ספק בכלל, שהצבא תרם רבות לעיצובו של אביעד כפי שהוא היום. בגיל 30, למרות אהבתו הרבה לצבא הוא החליט לחשב מסלול מחדש.

רצה הגורל, וגם אחיו אלדר, שהיה סמנכ"ל תפעול 11 שנים בחברת אלקטרוניקה החליט שהגיעה העת להתקדם. אביעד ואחיו גדלו עם אב שהיה איש מיזוג אויר, כל החופשות הם עבדו אצלו ורותקו לעולם הזה. וכך, לאחר חודש של נופש בים, החליטו להרים פרויקט ולקחת את עולם ה– LOW TECH לעולם הבא, לעולמות ה HIGH- TECH . כך קמה ,AURA  שבהמשך הפכה להיות פתרון מאוד נחוץ בנושא איכות האויר, ביחוד בעידן הקורונה שבו ישנה חשיבות גבוהה מאוד לאיכות האויר שאנחנו נושמים.

אביעד, איך הקמתם את החברה, האם היו לכם משאבים? התחלנו את החברה ללא משאבים, השקענו אין ספור שעות במחקר מעמיק מאוד של התחום. חקרנו את עולם איכות האויר. שוחחנו עם המתחרים שלנו, בחנו איפה הם טעו ומזה הסקנו מסקנות ועשינו בדיוק הפוך.

איך סטארט אפ ללא משאבים מגייס עובדים? שאלה טובה, אכן לא היה לנו תקציבים, אבל היה לנו רעיון מצוין ואמונה בדרכנו. וכך רתמנו איתנו צוות מצומצם של אנשים שעמם יש לנו היכרות אישית. אנחנו נמצאים איפה שאנחנו היום בזכות צוות האנשים האלו.

איך גייסתם את העובדים הראשונים? על האמונה בנו כבר דיברתי, הם סמכו עלינו ואנחנו מהצד שלנו, סיפקנו להם פלטפורמה ואופק להתפתח הן מבחינה מקצועית והן אישית. את העובדים הראשונים גייסנו דרך חברים ומכרים. חלקם הבאנו איתנו ממקומות עבודה קודמים, על אחרים קיבלנו המלצות. חשוב לנו אנשים ב DNA  שלנו. מה ה  DNA שלכם?

הרבה מאוד חבר'ה אצלינו היו בצנחנים. אנחנו אוהבים את האופי הזה של חירניק בנשמה וכן, יש לנו פה גם גאוות יחידה. בנוסף, חשוב לנו מישהו שהוא אוטודידקט, יודע לחקור ולמצוא את הפתרון לבד. לא יזרוק את האחריות על איזה בעל מקצוע, אנשים עם אופי יזמי. אנחנו רוצים אנשים שכיף לנו לבלות במחיצתם.

איזו אוירה יש אצלכם? האוירה אצלינו היא מאוד משפחתית, כל יום חמישי, יש אצלינו בירות וצחוקים, אנחנו מאוד פתוחים אחד עם השני, יודעים מה קורה אצל כל אחד, מאוד מזכיר את הצבא, אבל באותה נשימה, כל אחד יודע את מקומו.

מה הגורם המשמעותי ביותר לדעתך, שגורם לאנשים לבוא לעבוד בסטארט אפ? בעיני, הגורם שמושך את העובד זה המימוש העצמי ולא רק המשכורת שלו.

אביעד, כרגע החברה קטנה יחסית ואינטימית, יש לך תוכנית מגרה לזה שתגדלו בצורה משמעותית? שאלה מצויינת והתשובה שלי היא מסדר הסמג"ד, גם את זה הבאתי מהצבא. הוא אומר בחיוך.

שאלתי את עצמי הוא סיפר, הרבה פעמים איך אני משמר את האינטימיות שהייתה לי כשהייתי מפקד כיתה, ברגע שהפכתי לסמג"ד.

בעסקים כמו בצבא, צריך לתת דוגמא אישית. והעקרון הוא ליצור אינטימיות, כסמג"ד היה לי בלו"ז זמן קבוע קראתי לו זמן הסמג"ד, שבו הייתי פוגש אחת לשבוע מחלקה אחרת בגדוד למסדר הסמג"ד, הם היו מתארגנים פיקס למסדר. וכשהייתי מגיע, מה שבאמת עניין אותי היה- מה שלומם. הייתי מגיע למסדר, כולם עומדים עם הציוד, "טוב תורידו את הציוד", הייתי אומר להם, "תשחררו הכל", ספרו לי – מה שלומכם? מה הבעיות שלכם? מה לא עובד?" היה לי חשוב שהם ירגישו טוב, שיתפתי אותם בהכל, דיברתי פתוח, צחקנו יחד.

ואיך זה יבוא לידי ביטוי בסטארט אפ שלך? זה יבוא לידי ביטוי גם פה, גם כשהסטארט-אפ יגדל. יהיה פה OPEN SPACE אחד גדול. ואני אשב איתם. גם היום אני יושב עם אנשי ה RnD כל אחד יודע שאין פה היררכיה, הדלת שלי תמיד פתוחה, מדברים חופשי, הרי כולנו פה למטרה אחת. כשזה יהיה גדול מאוד, אני אצטרך לנהל את הלו"ז שלי במסדר הסמג"ד. את יודעת, בסוף כולנו אנשים. וכל השאר זה שטויות בפיתה. גם הספקים שלנו, העובדים והלקוחות בסוף כולם אנשים, אם אתה מתנהג אליהם כמו שצריך ואתה מדבר איתם בגובה העיניים אז זהו, לא צריך יותר.

אז מה בסוף 8200 או הצנחנים? אני מאמין שכל מי שיוצא מהצבא באשר הוא, מקבל כלים מדהימים, זה נותן המון. אבל עדיין, אני צנחן וחירניק בנשמה והמבין יבין. -- הכותבת היא הד- הנטרית, מומחית בגיוס עובדים טכנולוגיים לחברות הייטק וסטארט-אפים, שהחליטה להיכנס לנעליהם של מנכ"לים מעוררי השראה ולספר מנקודת מבטם, איך למרות המשבר הכלכלי שתקף את כל העולם, הם הצליחו לצלוח את המשבר, לשמור  על העובדים שלהם, על החברה והלקוחות. ועשו זאת, בדרך מעוררת השראה, דרך שכולנו יכולים ללמוד ממנה משהו, לקחת תובנה שתקדם אותנו כמה צעדים קדימה בכל תחום בחיים אך בעיקר בעולם הקריירה. שלכם, דורית חלפון לגייס עם מוזה dorit@muza-hr.co.il

זה הוגן לשתף...

רוצים להיות ראשונים לקבלת עדכונים?

קבל עדכונים ולמדו מהטובים ביותר

מאמרים נוספים

בלוג

שירות הד-האנטינג זה לא משחק ילדים

אני זוכרת את הפגישה הזו, כאילו הייתה אתמול. דפק לי הלב. ממש יכולתי לשמוע אותו. התלבשתי הכי אלגנטי שיכולתי, ונכנסתי בצעדים בטוחים לבית הקפה לראיון

בלוג

האם זה שווה לך מאה אלף שקל?!

תודו שבעצם נכנסתם לפה רק בגלל סכום העתק שרשום בכותרת, נכון?! ומה שסיקרן אתכם זה הסכום הגדול יחסית ורציתם לדעת על מה מדובר.   גיוס

דורית חלפון - MUZA HR

לגייס עם מוזה