כללים לכתיבת פוסט מנצח!

כמה חשוב היום בעידן הרשתות החברתיות להיות נוכח ולהראות ברשת, אהיה זהירה ואומר ש"אם אתה לא שם אתה לא קיים", האם זה באמת נכון?

האם נוכחות דיגיטלית ברשתות החברתיות יכולה ממש להשפיע על הצלחת העסק שלנו ועל הפיכתנו לאוטוריטה בתחומנו?

הדעות על כך יכולות להיות חלוקות, יש שיגידו שאין שום קשר בין הדברים, אדם יכול להיות איש עסקים מוצלח מאוד גם בלי להעלות פוסטים, להיות אנונימי ולהמשיך לעשות את עבודתו נאמנה ובשקט, בייחוד לאור העובדה שאנו מפוצצים במידע וכבר לא יכולים לצרוך אותו.

ויש אחרים שחושבים בדיוק הפוך, נוכחות דיגיטלית ברשתות החברתיות היא חובה בעידן שלנו, בעיקר למי שרוצה להפוך לאוטוריטה בתחומו ולהתבלט מעל כל השאר.

לנוכחות הדיגיטלית ישנם יתרונות אדירים:

הלקוחות הפוטנציאלים שלכם לומדים להכיר אתכם מעבר לפן המקצועי, זה מחזק את האמינות שלכם מול הלקוחות, אתם הופכים לנגישים יותר עבורם, תהליך המכירה הופך לפשוט יותר, הלידים מגיעים אליכם חמים. האנשים שקוראים אתכם (ותאמינו לי.. אנשים קוראים) מרגישים קרובים אליכם.

ואם תדעו לתת לקוראים שלכם ערך אמיתי ואותנטי ותכתבו פוסטים מנצחים, אין ספק שאתם בדרך הנכונה להפוך לאוטוריטה בתחומכם.

אז איך אפשר לבלוט מעל גבי השפע שמציף אותנו ברשתות החברתיות, לכתוב פוסט מנצח ולהפוך לאוטוריטה בתחומכם?

ראשית עליכם לשאול את עצמכם את השאלה – מה המטרה שלי, ואיך הרשת יכולה לעזור לי להשיג אותה.

הכתיבה והנוכחות ברשתות החברתיות היא לא המטרה עצמה אלא האמצעי להשגת המטרות שלכם.

לפניכם, מדריך מקוצר שיסייע לכם לכתוב פוסט מנצח בשלושה שלבים:

השלב הראשון "מסגרת הפוסט"

לפני כתיבת הפוסט בררו עם עצמכם שלוש נקודות חשובות:

– מהו נושא הפוסט? על מה אתם רוצים לכתוב?

– מיהו קהל היעד שלכם? (מחפשי עבודה/ לקוחות/ מעסיקים ועוד..).

– מהי מטרת הפוסט? (מה בעצם אתם רוצים להשיג באמצעותו).

השלב השני: הנראות הויזואלית של הפוסט:

שימו לב לכמה כללים חשובים, שיגרמו לקוראים שלכם לקרוא באמת את הפוסט ולא לרפרף: – רשמו את שתי השורות הראשונות של הפוסט באופן מעניין. למשל, שאלו שאלה, קראו תיגר על הקוראים. השורות האלו יקבעו אם יקראו את הפוסט שלכם או לא. – השאירו רווח בין שתי השורות הראשונות לשאר הפוסט.

– רשמו עד 10 מילים בכל שורה. – כתבו עד 4 משפטים בכל פסקה – הוסיפו קצת אימוגי׳ כדי לשבור את הרצף. – ארוך או קצר- התשובה איפשהו באמצע. לינקדאין מגבילה את כמות התווים, פייסבוק לא. – תמונה – בחרו תמונה מעניינת שקשורה לטקסט. (שמרו על זכויות יוצרים, ישנם הרבה אתרים חינמיים ).

השלב השלישי: כתיבת תוכן מנצח ! טיפים לכתיבת תוכן מנצח :

– לאחר שכתבתם את שתי שורות הכותרת, הכניסו את הקוראים שלכם לתוך סיפור מעניין וכתבו סיפור אישי קצר. – חברו את הסיפור לקונטקסט של הפוסט. – השתדלו לכתוב בצורה פשוטה ובגובה העיניים. – עדיף תמיד לכתוב תוכן מעולה שנותן ערך. – הוסיפו קריאה לפעולה בסוף הפוסט (לא חובה). – אל תשכחו לחתום.

‏‎זכרו, כתיבת פוסט היא שריר ‏‎ככל שמתרגלים יותר כך משתפרים!! ועוד דבר אחרון חביב, תדירות הכתיבה- ההמלצה היא לפחות שלושה פוסטים בשבוע… נסו ! מקסימום – תצליחו.

נכתב על ידי דורית חלפון

מנכ"לית חברת מוזה- HR ומומחית בגיוס טכנולוגי לסטארט-אפים וחברות הייטק.

ופורסם במגזין המומחים Sweefit

זה הוגן לשתף...

רוצים להיות ראשונים לקבלת עדכונים?

קבל עדכונים ולמדו מהטובים ביותר

מאמרים נוספים

בלוג

שירות הד-האנטינג זה לא משחק ילדים

אני זוכרת את הפגישה הזו, כאילו הייתה אתמול. דפק לי הלב. ממש יכולתי לשמוע אותו. התלבשתי הכי אלגנטי שיכולתי, ונכנסתי בצעדים בטוחים לבית הקפה לראיון

בלוג

האם זה שווה לך מאה אלף שקל?!

תודו שבעצם נכנסתם לפה רק בגלל סכום העתק שרשום בכותרת, נכון?! ומה שסיקרן אתכם זה הסכום הגדול יחסית ורציתם לדעת על מה מדובר.   גיוס

דורית חלפון - MUZA HR

לגייס עם מוזה